Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash
Waag je de sprong vooruit ? Versnellen en dan is alles ok?
Vooreerst natuurlijk het basiswerk van Carol S. Dweck (Mindset).
Dit vormt de basis van al onze coaching trajecten.
Mindset – Updated Edition (Engelse versie)
Changing The Way You think To Fulfil Your Potential.
Dr. Carol S. Dweck
Mindset
Verander je manier van denken om je doelen te behalen
De bijhorende toolbox met de talenten.
Kinderen ontdekken hun talenten op een speelse manier. Deze toolbox biedt een concreet overzicht van 40 zichtbare talenten van kinderen in activiteiten op school, thuis, in de sportclub.
Merk jij ook dat kinderen in je klas het lastig vinden zelf taken op te starten? Of dat zij heel impulsief reageren op anderen? Vaak nemen we dit gedrag voor lief. Gek eigenlijk, want net zoals we inhoudelijke vaardigheden oefenen, kunnen we ook gedragsvaardigheden oefenen.
De Wijzer in Executieve Functies – groep 1 t/m 4 helpt je daarbij. Met de wijzer train je de executieve functies van kinderen, zodat hun gedrag verbetert, niet alleen in de les, maar ook daarbuiten.
Merk jij ook dat kinderen in je klas het lastig vinden zelf taken op te starten? Of dat zij heel impulsief reageren op anderen? Vaak nemen we dit gedrag voor lief. Gek eigenlijk, want net zoals we inhoudelijke vaardigheden oefenen, kunnen we ook gedragsvaardigheden oefenen.
De Wijzer in Executieve Functies – groep 5 t/m 8 helpt je daarbij. Met de wijzer train je de executieve functies van kinderen, zodat hun gedrag verbetert, niet alleen in de les, maar ook daarbuiten.
Een revolutionair boek om kinderen het beste uit zichzelf te laten halen!
Er is niets frustrerender dan slimme, getalenteerde kinderen steeds weer te zien worstelen met simpele taken als huiswerk, opruimen of aankleden. Of met het omgaan met teleurstelling of boosheid. Recent onderzoek laat zien dat deze kinderen tekortschieten in executieve functies. Executieve functies maken het mogelijk om rationele beslissingen te nemen, impulsen onder controle te houden en te kunnen focussen op wat belangrijk is.
Verrijken : versterken
De boeken waar we in de thema avond naar refereren als we het hebben voor versterken. Je kind leren omgaan met z’n hoogbegaafdheid en leren samenwerken met ontwikkelingsgelijken. (Bv in de plusgroepen die we daarvoor organiseren of de kangoeroe klas op school)
Hoogbegaafd, nou en?
ontdek-boek over hoogbegaafdheid
Tien volledig uitgeschreven lessen, compleet met kopieerbare vragenbladen voor de leerlingen en alle documenten om verslag te leggen van de verrijkingsklas.
Lessen voor verrijking. Deel 2 bevat 15 lessen en bouwt voort op de basisvaardigheden van de reeks van denkmanieren:
- Analytisch
- Creatief
- Praktisch
(Opgelet : is een e-Book)
Ademen, lopen, eten, drinken, plassen, dromen, dansen, voetballen – al deze dingen worden geregeld in je hoofd. Daar zitten je hersenen. En die zijn dag en nacht voor je aan het werk. Maar hoe werken je hersenen? Wat gebeurt er in je hoofd als je dyslexie of ADHD hebt? Wat is coma? Wat houdt de ziekte van Alsheimer in?
Engels
Tristan wordt met een vrachtwagen naar de dierentuin gebracht. Na een paar weken ligt hij lusteloos op de vloer van zijn hok. Hij wil bijna geen hap vlees meer eten.
Fred en Henk, de oppassers, vragen zich af wat Tristan voor een dier is. Als het een cheetah is, kan hij 110 km per uur rennen volgens internet.
Het kleurenmonster is in de war. Hij voelt zich blij, verdrietig, boos, bang en rustig tegelijk! Een meisje helpt hem om alle gevoelens uit elkaar te halen en een eigen plekje te geven.
Dit kartonboek bevat een verkorte versie van het verhaal uit het oorspronkelijke, gelijknamige prentenboek.
Engels
Leermiddelenlijst (hoog)begaafden
Overzicht van leermiddelen voor (hoog)begaafden
groep 1 tot en met 8